انتخابات

صبح زود، گیج و گرسنه به برلین می‌رسم، اما ترجیح می‌دهم یکسره به ورزشگاه المپیک محل برگزاری دیدار حساس ایتالیا بروم.

روایت خبرنگار قدس از حذف ایتالیا/ سایه آتزوری محو شد

به گزارش قدس آنلاین، در مرکز رسانه‌ای هم فضایی برای استراحت و غذا خوردن وجود دارد و هم اینترنت. خیالم هم راحت است که مثل بازی پرتغال و ترکیه در میان سیل جمعیت گیر نمی‌کنم که دیر به بازی برسم.

اینطور که متوجه شدم بعد از ترک ها، ایتالیایی‌ها و البته رومانیایی‌ها پرشورترین و پرجمعیت ترین طرفداران یورو هستند. خب البته به‌جز آلمان که میزبان است.

شنبه در اروپا تعطیلی آخر هفته است. بعید می‌دانم آلمانی ها تمایلی برای دیدن بازی رقیب سنتی داشته باشند، به‌خصوص که تیم ملی فوتبال کشورشان سه ساعت پس از مسابقه ایتالیا- سوئیس، در دورتمند پذیرای دانمارک خواهد بود. اما خب سیستم محشر ریلی اروپا و تماشاگران پرتعداد و پرشور ایتالیایی به اندازه ظرفیت استادیوم خودشان را به برلین رسانده‌اند تا از نزدیک ترین فاصله ممکن، آتزوری را حمایت کنند.

یوفا فن زون در این شهر قطعاً امشب مملو از جمعیت مشتاقی خواهد بود که امیدوار است تیم کم ستاره لاجوردی خود را به جمع هشت تیم برتر جام برساند. چقدر دلم می خواست همزمان می شد در هر دو یعنی ورزشگاه و فن زون بود. یک جا بازی و حواشی آن را از نزدیک می‌دیدم، در آن یکی رویارویی هواداران آلمان و ایتالیا! شاگردان لوچانو اسپالتی که نزدیک بود با قبول شکست از کرواسی حتی تا آستانه حذف زودهنگام از یورو۲۰۲۴ قرار گیرند با به تساوی کشاندن بازی سوم مرحله گروهی مسیری متفاوت را در مراحل حذفی تجربه خواهند کرد به طوری که تا فینال (درصورتی که بتوانند تا آنجا پیشروی کنند) رودرروی هیچ یک از سه مدعی اصلی جام یعنی آلمان، فرانسه و اسپانیا قرار نخواهند گرفت و این یک امتیاز بزرگ برای آن‌ها محسوب می‌شود.

هرچند با هوادارانشان که صحبت می‌کنی هیچ‌کدام از وضعیت تیم رضایت کامل ندارند و می‌دانند در مقابل سایر مدعیان تیمشان کم مهره‌تر و کم شانس‌تر است. اما خب ایتالیا، ایتالیاست! یک قدرت غافلگیرکننده ذاتی در آن‌ها نهفته است که می‌تواند هر نتیجه‌ای رقم بزند.

ورزشگاه بی نظیر المپیک و همچنین شهر برلین بزرگ‌تر از دورتمند و فرانکفورت است. وقتی ناچارم چمدان حاوی کل وسایل همراهم را با خودم این‌طرف و آن‌طرف بکشم، این وسعت آزاردهنده می‌شود، اما زیبایی‌های استادیوم حس خوشایندی را منتقل می‌کند.

هواداران ایتالیایی که شهر را روی سرشان گذاشته‌اند و متحد سرود می‌خواندند با شروع بازی کم کم سکوت می‌کنند. آن‌طرف سوئیسی‌ها باوجودی که تعدادشان کمتر است کم نمی‌گذارند.

بازی کاملاً در اختیار سوئیس است و همین شور و هیجان طرفدارانشان را به اوج رسانده. بازی مالکانه آن‌ها سبب می‌شود سایه‌ای از آتزوری همیشه مدعی را ببینیم و این وضعیت تا پایان فرقی نمی‌کند تا ایتالیا در همین مرحله با یورو ۲۰۲۴ خداحافظی کند.

*برنامه ادامه یورو

دوشنبه 11 تیر

فرانسه-بلژیک19:30/ پرتغال-اسلوونی22:30

سه شنبه 12 تیر

رومانی-هلند19:30/ اتریش-ترکیه  22:30

*مهدی بشکنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.